Allah

asma ul husna

sahabat teman dan kwan

Welcume

Saturday, October 10, 2009

Peringatan dunia..


Setelah berhempas pulas di kelas dan makmal ... pulang ke hostel dengan rasa penuh keletihan badan dan otak.. akhir-akhir ini banyak kerja yang mesti disettlekan.. dengan sedikit kudrat yang dipinjam oleh Nya, dapatlah saya selesaikan satu persatu.. tapi masih banyak lagi... :-(

meting ni meting tu... alahai... ada juga x sempat pergi pun... berbalik pada cerita untuk dikongsikan...

di hostel....( bilik air)

tandas di bilik air kolej saya banyak yang tak dapat digunakan... ada yang rosak dan belum dibaiki... tapi.. ada satu ni elok tapi tak ada getah paip..so tak dapat la kami gunakan.. tak tahu kenapa terdetik dihati nak ambil yang 'cleaner' gunakan untuk cuci tandas... alaa... nak potong sikit je. getah paip tu kan panjang.. boleh la letak kat tandas ni..

dengan rasa tak bersalah(ala-ala pro je) sya terus ke tempat simpanan barang-barang tersebut... tiba-tiba....

kaki yang melangkah terlanggar basikal yang di 'park' di tepi tangga sudah sekian lama. adui.. sakitnya... ada segaris kesan pada kaki.. akibat terlalu sakit niat untuk mengambil getah paip diabaikan.. terus balik ke balik...

sampai aje di bilik.. ku terlihat darah merah sudah mengalir di kaki.. hampir saja nak menangis.. tersedar dari niat yang tidak baik sebentar tadi... Astagfirullah .. belum buat dah dapat pembalasan.. peringatan untukku supaya berhati-hati dalam setiap tindakan.

ingatlah wahai diri... setiap yg berlaku adalah dihitung Allah... Ya Allah ampuni dosaku yang aku sedar mahupun tidak ku sedar.. terima kasih atas warning tersebut... tiap dosa meninggalkan titik hitam pada hati... lukaku tertinggal kesan pada kaki... Ampuni aku ya Rabbi

my heart 153am saturday my rooooom

1 Komentar:

Wing_0 on October 14, 2009 at 8:04 PM said...

Bila mau continue la...

Post a Comment

By Day

tunggu

Kata-kata

Jauhkan angan-angan mu dari sesuati yang dimiliki oleh orang lain nescaya hidup kamu bercukup..

Janganlah engkau cari-cari alasan dalam membuat salah. Alasan yang diberi lebih teruk dari salah...

Kamu mestilah memahami apa yang diucapkan...

Sahabat sejati adalah mereka yang sanggup berada disisimu ketika kamu memerlukan sokongan walaupun saat itu mereka sepatutnya berada di tempat lain yang lebih menyeronokkan.

kita berbicara

Tetamuku

salam sahabat

Birthday Reminder

January
1 my sis
12 Abg Jib
19 aini mrsm
26 ieyrah mrsm
31 muniey mrsm

February
1 Wana mrsm
2 hamdal mrsm
4 Yus mrsm
18 kak lah mrsm
22 Ummi mrsm
26 Afiqah niece

Mac
3 Izzati mrsm
8 mimi Cb
22 kori mrsm
23 Ilah mrsm
30 Ayahanda

April
6 saba pj
9 baby irfan, ain upm, syikin chalok
15 Fik mrsm
17 me
27 jaa cb


Mei
4 Aqilah niece
5 Farihan mrsm
8 Rahim mrsm
10 Wani mrsm

17 Abg Yen
18 Ctah Upm
21 Zahari mrsm
22 Faqih mrsm

24 Suriani UPm... Ana Sg Tong
26 hana sf


Jun
1 kak ieda upm
2 Dayah cb
5 Sykin rahim upm
15 nurul cb...... sue kmm
16 Dia mrsm
17 tha kmm
29 sofwah kmm

Julai
1 Kak nah mrsm
4 Amir kush mrsm

5 kak yat upm
21 Al-Waleeed mrsm

22 Nabilah niece
23 Jamil mrsm
25 Adli mrsm
28 Fiza chalok

Ogos
1 Nadiy chalok
8 Din mrsm
13 Abg Farid Upm
18 Rodzy mrsm
22 Dayana mrsm
23 Nurin mrsm
26 Mah cb

31 huriyyah kmm

September
4 mat _hniff chalok
6 madihah mrsm
9 kakanda, amir hazwan mrsm
17 Aliff Pres
26 bonda
28 eCah mrsm


Oktober
6 iekiey mrsm
9 yuniey mrsm
14 Intan mrsm

23 Abg long Ukm
29 Apez mrsm, rosni mrsm

31 Kak Edah

November
2 Sarina Mrsm
10 P-rah mrsm, nida mrsm

Disember
16 Easy mrsm
17 Mat Syah mrsm

21 Safwan Upm
25 Nas Azrol mrsm
26 Ayu Upm

 

(أولياء) Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez